De Wijnadviseur heet U welkom


Advies op maat nodig?

>>> Ga gratis naar de website van De Wijnadviseur
info over gratis degustaties, verkoop van meer dan 250 wijnen, organiseren van teambuilding, thuisdegustaties, workshops, opleidingen en nog veel meer

maandag 28 januari 2008

Altyd Somer 2006 (Aldi, rode wijn, € 3.69)


Wie nog altijd denkt in "den aldi" geen goede wijnen te kunnen vinden, moet toch maar dringend eens van gedacht veranderen. Deze wijn is zijn prijs meer dan waard...

We spreken hier van een wijn gemaakt van de pinotage-druif. Een typische zuidafrikaanse druif, gekruist uit de pinot noir en de cinsault.

De kleur is licht robijnrood. Eigen aan de druif en de leeftijd van de wijn.

De wijn geurt naar rode bessen en overrijp fruit. Is zeer expressief.

In de mond een verdere aanvulling van de neus: expressief fruit, zelfs lichtjes naar de zurige kant. Wil men dit liever niet dan kan men de wijn decanteren (aëreren - in een karaf overgieten) of een jaartje laten ouderen (minder aangeraden).
De afdronk is aangenaam zacht met een licht bittere pointe.

Conclusie: een aangename, volle, expressieve en fruitige wijn. Niet groots maar meer dan de gemiddelde tafelwijn. Een zeer goede prijs-kwaliteit!

1 opmerking:

Carolien zei

Ik ben geen wijnkenner, maar ik weet wel dat ik deze wijn héél lekker vond! Ik ben er al een tijdje naar op zoek, zonder resultaat. Weet iemand waar ik deze wijn nog kan vinden?